torsdag 1 augusti 2013

Illustration

Igår hade vi en jätterolig ridtur, det fanns tyvärr ingen där för att föreviga roligheterna så jag skapade istället (likt den grottmänniska jag är) denna illustration:


För den med svag syn kan jag förtydliga att vi galopperade lite extra fort, dagens utrustning var hackamore och jag var självfallet iklädd mina notoriska tygskor och tillhörande skjorta plus korta mjukisbyxor.

Jag skulle vilja galoppera ännu fortare nu när jag faktiskt känner att jag börjar lita på (den delvis självutnämnde) Arabgaloppören men då tar jag nog en sadel och hissar upp lädren en halvmeter -oooh jag får vällustiga rysningar bara jag tänker på det.

När jag säger att jag börjar lita på honom är det för att jag inte litat på honom tidigare... :P Han har stuckit när jag ridit med sällskap och när han ska vi kalla det "bockar" är det inte roligt att vara bihang.

RucjRucj brallar värre än någon häst jag tidigare ridit, han riktigt tar fart, skjuter ifrån och hoppar högt upp i luften och matar ut bocksprång i en enda lång välkoordinerad serie.

Nu låter det som att han kastar av mig titt som tätt men det gör han inte alls. En gång har jag fått en luftfärd på grund av ovan beskrivna procedur men jag kan säga att den gången räckte, trodde jag skulle få möta min skapare i säkert en hel vecka efter själva avkastningen.

Tyvärr är det ett lika stort problem när jag sitter kvar eftersom nacken och ryggen tar så mycket stryk av den oömma behandlingen.

Men skit i det, NU har han mitt fulla (nå väl, så långt det nu går att lita på ett ystert flyktdjur som väger ett halvt ton, haha) förtroende faktiskt. Känner jag minsta tendens skriker jag NEEEJ som värsta huliganen och han stannar upp av blotta förskräckelsen, hehe, works every time.

Igår hade vi sådan tur att badplatsen var ledig när vi gick hemåt så vi tog en repa ner i sjön. Oerhört lyxigt och fräscht kändes det att komma hem till hagen utan svett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar