tisdag 20 augusti 2013

Mocka, borsta, springa, mocka, promenera.

Det är vad dagen bestod av.

Tog en springtur med Festsson, riktigt roligt blev det när han fullständigt skrämde slag på två små tjettlisar (min benämning på minishetlandsponnies) .

Vi sprang i godan ro förbi en hage där de tu intet ont anande tjettlisarna stod och betade. Fester gav ifrån sig ett skri ända ifrån tårna och tjettlisarna flög iväg i ren och skär panik. Fester blev då förstås än värre i sitt skriande och efter ett ögonblick återfick ponnisarna fattningen och stämde in i kören.

Och som de sjöng! Alla tre tillsammans. Mäktigt och mycket underhållande.

Livat var bara förnamnet och folk kom ut ur sina hus för att se vad som stod på -haha!!

Nu på kvällskvisten tog jag en promenad med båda två, RucjRucj gick så pass hårt igår så för hans del fick det bli en skritta-vid-hand-dag idag.

För övrigt har jag mockat som den galning jag är, det suger verkligen att mocka i gräset och att dessutom vara skottkärreberövad gör inte betingelsen trivsammare direkt men jag älskar rena hagar (och att plåga mig själv...?).


Jag och min bästis Fester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar