onsdag 31 juli 2013

Lite allergi...

...har väl ingen dött av?



Ja vad säger man, kärleken övervinner det mesta. RucjRucj önskar säkert att han var en sådan däringa allergivänlig häst så de kunde gosa ohämmat.

För övrigt är det dags att sluta blunda för ett obarmhärtigt fenomen, nämligen att hästarna har börjat skifta päls... Sommarpälsen har yrt i säkert en veckas tid nu och Festers högblanka helt overkligt vackra sommarfärg är snart ett minne blott. Ska man inte få njuta av sommarpälsen i mer än 7 veckor?? Orättvist är vad det är.


På tal om Fester börjar han bli riktigt pigg och busig, han fick totalt glädjefnatt när jag var till honom för en stund sedan. Först ställdes ju all motionering in på grund av min låsning i nacken och sedan var det hans egenhändigt pådragna sårskada som styrde vilan. Nu börjar det se väldigt fint ut, det har läkt otroligt snällt må jag säga men jag har också fått sköta det så mycket jag velat, smart och duktig Fester.

Kanske kanske att vi går ut och går imorgon, jag längtar verkligen efter att få "jobba" med min lilla guldtacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar