lördag 10 augusti 2013

Hjälp mig

Börjar morgonen med att upptäcka att det står ett sto bredvid hästarna, jag utrustar mina hästar med varsin grimma och lyckas med nöd och näppe dra dem därifrån för att byta till en "säkrare" hage (i lite lätt paniskt tillstånd, skakandes av ilska och desperation).

Går då förbi resterna av ett färskt vargätet rådjur, mitt i bebyggelsen och inte ens 200 meter från hästarnas "nya" hage. Möter en gammal gubbe som ivrigt pekar mot kadavret och hojtar "seru hännä va varga ha gjort, seru?!" Han liksom krävde att jag skulle gå närmare och verkligen undersöka, hållandes två hästar... Men kan alla sluta dryga sig.

När hästarna var installerade i sin nya och tyvärr inte alls lika stora hage och strömmen var påkopplad, vatten hämtat osv så infann sig en slags tomhet. Den ständiga oron som bor i min kropp kan inte få mer föda nu, den nödgas stötas bort för att jag ska orka. Orka ordna upp allting.

Utan stall och utan bete försmäktar vi på denna ö.

Kan man inte bara få gå och lägga sig och vakna år 2003.

Please.




1 kommentar:

  1. Men VAF!! Men allt löser sig och blir bra för det är ni verkligen verkligen värda!! <3
    Mor

    SvaraRadera