torsdag 15 augusti 2013

Träning - Motivation

Just nu är det si och så med motivationen. Av förklarliga skäl, förstås, men det tåls ändock att belysas ytterligare.

Jag vill träna planenligt, intensivt och målmedvetet. Att ha häst är för mig likställt med att ge hästen allt den behöver plus en mening med vardagen, en uppgift. Hästar älskar att arbeta så länge man ser dem för vad de är -hästar.

Den senaste tiden har motionen bestått av underhållande konditionsträning endast. Det är flera faktorer som gör att jag inte lever upp till min egen planering i dagsläget.

Dels är det krångelfaktorn att göra sig redo för en ridtur (i och med att jag saknar uppbindningsmöjligheter och all utrustning är hemma hos mig), numera saknar jag även en vettig plats att rida på (ängar fungerar inte längre då vi fått för mycket regn).

Jag har varit ensam hemma länge och då vill jag inte heller hoppa, det känns både roligare och säkrare att ha Adam med mig. Min rygg och nacke krånglar så mycket att jag när som helst kan behöva hjälp.

Jag behöver känna att träningen/ridningen/relationen hela tiden utvecklas i rätt riktning, annars tycker inte jag att det är nå roligt.

Nu är hästägandet långt långt ifrån roligt allt som oftast men att vara med hästarna, att träna dem, det ska vara roligt. Annars äre nå fel.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar