måndag 12 augusti 2013

Gummistövelpromenad x 2

Igår tog jag mina käraste vänner och gick en rask lite halv långpromenad. Vi var ute i 70 min och det var efter devisen "det finns inga dåliga väder...." Hästarna gick fint som två lydnadshundar precis hela tiden och ett tag hade Festsson till och med en fripassagerare. Fripassageraren var i form av en fjäril som jag faktiskt inte kunde artbestämma nå närmare än så. Åh den var så underbart söt där den satt och gungade med -hur länge som helst! Adrenalinpåslag infann sig när jag råkade upptäcka en orm (min tolfte för året!)alldeles för sent och helt enkelt fick ta ett nervpirrande kliv över den. Idag hade jag mänskligt sällskap i skogen och tur var nog det för herrejeflar vilken promenad det blev. Rena bergsbestigningen i värsta djungelvegetationen, vi hann även beskåda skogens konung på nästan obekvämt nära håll, inte många meter emellan oss där inte. Fortsatt "spänning i tillvaron" råder med andra ord.Ursäkta det märkbart märkliga utförandet, improvisationen flödar då jag sitter vid en dator som är väldigt "1998".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar