fredag 9 augusti 2013

Cykelpojkar

Bilder från killarnas respektive cykelturer härom dagen.

Fester fick en ny fin grimma av Emma. Jag sponsrar henne med min kunskap och hon sponsrar mig med lite grejer och god mat -ett utbyte helt i min smak, hehe.

Här stannar Festsson och kastar längtansfulla blickar mot hagen där en gallskrikande Erucj otåligt vankar av och an.


När jag och Fester var klara med våra kilometrar och han fått svetten avduschad fick jag efter en stunds brottningsmatch med mig nästa pålle ut på tur.


Att fotografera RucjRucj från cykeln skulle visa sig vara lite mer avancerat än att få med Festerin på bild under samma förutsättningar. Rucj var helt enkelt för stor för att få plats med mer än huvud och hals i bild, jag kan intyga att han travar på bilderna.


Det är väldigt intressant att cykla med hästarna, att se musklerna spela på olika sätt beroende på gångart, tempo, hållning, underlag... Jag får väldigt mycket information genom att studera dem så där från "marken".

RucjRucj använder underhalsen i princip konstant,  här sänker han huvudet för att nosa på Festers rykande färska present på vägen :P Man kan se direkt hur huvudets hållning fortplantar sig i resten av överlinjen och "ändrar om" i muskulaturen ända ut i svansroten.


Väl hemma igen ska han förstås rulla sig efter att jag hällt vatten på honom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar