fredag 2 augusti 2013

Ponnyäventyr

Det var inte en dag för tidigt. Såret är fortfarande "aktivt" men tillräckligt läkt för att jag skulle våga mig på en liten workout, det blev en travcykeltur på 3-4 km.

De första gångerna jag cyklade med honom ville han hela tiden springa bakom cykeln vilket är fullt förståeligt eftersom att jag leder honom bakom och inte bredvid mig men det känns inte helt hundra att ha det på det viset när man cyklar. Han har nu lärt sig att han ska gå på sidan -oavsett "terräng" verkar det som haha. 

Han har fläskat på sig rejält de senaste två veckorna men han kändes stark och fin ändå idag. Lite svett utsöndrade han men någon märkbart förhöjd andningsfrekvens presenterade han inte.


Grädde, någon?


Efter lite dunkdusch och obligatorisk rullning var han som ny igen. (Dags att klippa svansen?)





Känns nästan som att han krympte lite i tvätten redan, han är väl hur smal och fin som helst! Ehum...



Kostade på mig att borsta en stund även efteråt, hör ju inte direkt till vanligheterna vill jag lova...




Min lilla äppelsås <3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar