lördag 24 augusti 2013

Snyggve

När man möts utav detta lyfter man lite subtilt (men så normalt som möjligt) upp grepen och börjar mocka en bit ifrån hästarna. Jag vill inte störa men jag vet också att om jag vänder och går igen så reser de sig direkt. 


När Fester låtit nyfikenheten vinna över tröttheten kom de förstås fram för att bli borstade, få hovarna kratsade och för dagen även ses över med raspen.

Mycket tacksam är jag när de står snällt stilla och småsover under "behandlingen". Nästan alltid ska de klia på varandra när jag borstar dem och det kan faktiskt fresta på tålamodet, sötheten i all ära men det slutar nästan alltid med att Rucj kliver på mig och Fester fastnar på ett eller annat sätt i Rucjs träns, grimma, sadel, benskydd...

Jag binder alltså aldrig upp dem, från och med när RucjRucj fått sadel på sig håller jag i honom (vill gärna slippa att han rullar sig eller liknande med sadel) det mesta fungerar bäst om de är lösa men safety first. 

Igår ville RucjRucj bli kliad precis hela tiden, lilla vännen, snart är det väl slut på den värsta knott- och myggsäsongen får man hoppas.


Vilka skönheter! 




Dagens morgonfodring:



Sitter i detta nu i just de där byxorna och måste erkänna att jag för en sekund övervägde att resa mig för att rota runt i garderoben efter ett alternativt par.

Bekvämlighet kommer först i alla lägen men att se sig själv på bild i de här brallorna alltså... Finns nog få som bryr sig mindre om utseende än vad jag gör men helt immun är jag tydligen inte ändå.

Äsch, så länge det är någorlunda sommarvärme får de hänga med, någon vecka hit eller dit spelar väl ingen roll nu när jag levt i dem i flera månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar