söndag 12 januari 2014

Spännande

Dagen började något extraordinärt.

Jag tog bilen till hästarna i vanlig ordning, på grund av kylan stängde jag inte av bilen utan drog åt handbromsen och lät den stå på medan jag serverade pälsbarnen hö och varmt vatten.

När jag skulle köra iväg igen var ena hjulet låst.

Orka.

Jag tvingade bilen framåt ändå, alltmedan instrumentpanelen febrilt sökte informera mig om att jag saknade bromsar och hade sladd/spinn.

Hjulet släppte i alla fall efter några meter och lät mig komma upp i hastighet innan det bestämde sig för att resolut stanna igen.

Tjoho, det höll på att gå åt helvete det.

Mirakulöst nog lyckades jag reda ut situationen så väl att jag endast ådrog mig skakiga ben och skenande puls. Tog mig hem den sista biten med tre rullande och ett nästan hela tiden låst däck...

Väl hemma lyckades jag inte få bilen dit jag ville utan körde fast.

Jag bestämde mig då för att ta av däcket för att kunna "5-56:a" och greja ordentligt men se det gick då rakt inte att få av däcket. Frispelet som följde resulterade dock i att däcket faktiskt började rulla igen (det inbegrep en och annan väl riktad spark).

Scheisse vad jag inte ser fram emot flera månader av sådant här. Tack för den exceptionellt milda inledningen på denna vinter, det har faktiskt varit ganska nice bajs, tack.

Dagens plattityd kommer här - längtar efter vår och sommar!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar