torsdag 2 januari 2014

Nu blev jag verkligen ledsen

Efter ett par veckors avhållsamhet från datorn tittade jag in på en sida som jag i vanliga fall har bra koll på och gjorde där en mycket tråkig upptäckt.

En av Festers döttrar är avlivad på grund av tarmvred.

Det är flera faktorer som gör att jag blir väldigt berörd, tarmvred är horribelt och det känns förstås hemskt tråkigt när en avkomma bara blir åtta år, hon var dessutom högt bedömd exteriört och hade tilldelats avelsdiplom. Hon ägdes av en rid- och körskola och hade precis blivit inkörd och startat sin första körtävling.


Snacka om pappas flicka. 

Det känns som en förlust även om det inte var min häst, ju fler Festerkopior det finns i världen desto bättre, man får tycka att det är larvigt att jag blir ledsen men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar