onsdag 1 januari 2014

Det gick bra

Det mest kritiska momentet under gårdagskvällen var att få in hästarna.

Jag vill inte ha dem i stallet "för länge" och hade därmed bestämt att vid 18-tiden skulle de in.

Det var för sent kan jag säga.

Det var svart som synden ute och blåste rejält, det i kombination med att hästarna redan var uppskrämda gjorde den lilla promenaden från hagen till stallet allt annat än trevlig.

Till slut stod de i alla fall i varsin box och det enda som led var mina fötter som oturligt nog fått en och annan hovstämpel där ute i mörkret.

Själva tolvslaget gick dock bättre. Med lite hjälp av ett par kilo lusern och en dos musik blev det en av de bättre nyårsupplevelserna hittills.

Hästarna bajsade väl tio gånger var, Festsson svettades en del och det var inte lugnt förrän efter klockan 01.30 men ingen av oss dog.

När det mesta smällandet var över stod de alldeles lugnt och tillsynes halvsov, jag tvekade länge om jag skulle ta ut dem eller inte då jag inte ville "väcka" dem. Jag valde dock att ta ut dem och då fick de sannerligen fart på benen, de började även äta och dricka så fort de kom ut i hagen. Det var med andra ord rätt beslut att ta ut dem igen.

"Att överleva nyårsafton":





Tack och hej 2013, skönt att vara av med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar