måndag 13 januari 2014

Promenad

-12 är lite gränsfall för att jag ska orka motionera hästarna måste jag erkänna.

Det blir lite halvfarligt (och obehagligt som attan) när jag hela tiden förlorar känseln i fingrarna, inte bara för att jag tappar saker hela tiden utan även för att jag råkar fastna med fingrarna i spännen, dörrar och liknande.

En bra kompromiss är en rask promenad. Jag tappade känseln i tre tår och ett finger - det är ju INGENTING.

Riktigt fröjdefullt var det faktiskt.

Alltså Fester... ljuset i mitt liv, fy faen vad söt han är <3



 Snyggve:




Reflexgrimmor är bra skit. Adam hade varseljacka vill jag poängtera, jag blir skvatt galen på folk som inte använder reflexer (särskilt som 98% har marinblå kläder och sitter på en brun häst).


På väg till stallet körde en (ung...) snubbe av vägen precis framför oss. Tänk er en T-korsning där vi kommer från själva "stammen" och ska svänga höger vid korsningen. Från vänster kommer en bil som egentligen bara ska fortsätta rakt fram men tappar greppet och kör (i relativt hög hastighet) ner i diket på "våran" väg.

Snubben pratade i telefonen bokstavligt talat hela vägen ner i diket. Han gav oss någon slags vink så vi fortsatte ner till stallet. Vi var lite chockade och konstaterade att han ju redan pratade i telefonen med någon (eh... ja men dåså, haha).

Hade vi åkt två sekunder tidigare hade han kört rakt in i sidan på mig. Förhoppningsvis tar han det lite lugnare i fortsättningen, if you know what I'm saying.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar