torsdag 23 januari 2014

Harmony!

Här har vi filmen från gårdagens "hoppning" samt en del annan träning från de senaste tre veckorna.

Låten är inte enkom vald för att Erasure är awesome. Texten är (för mig) applicerbar på relationen mellan häst och ryttare.

Jag har sett en del den senaste tiden som påverkat mig starkt. Behandlingen av hästar i vissa träningssituationer är totalt respektlös och dessutom fullständigt normaliserad.

Att som åskådare få ont i magen och behöva vända sig bort är ett friskhetstecken, det skulle kännas förödande (återigen - för mig) att "tåla" att se hästar hanteras på sätt som är under all kritik och borde vara mot bättre vetande.

På filmen är som synes galoppkvaliteten varierande och min sits pendlar ibland mellan hopp och förtvivlan men jag ÄLSKAR min häst och jag känner den djupaste respekt och tacksamhet för att jag får leva med mina hästar.

Det är ju för fan en jävla gåva - cherish it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar