tisdag 10 december 2013

Vinterns första ridbilder

Eller snösäsongens första ridbilder kanske är ett sannare ordval.

Underlaget är väldigt snällt, lagom mängd lagom "hård" snö men tyvärr råder plusgrader nu så det håller väl inte i sig.



Jag kommer att rida utan sadel ett tag framöver, det spar tid, värmer och är bra träning.

Jag passade på att trava ett varv åt båda hållen när vi kom till den här ängen, jag ville ju ha lite bilder nu när Adam faktiskt följde med, annars var det ett rent skrittpass.





Skritt är väldigt nyttigt, rena skrittpass ägnar jag mig inte åt särskilt ofta men jag är som bekant fanatisk när det gäller att skritta fram. 

Minst en kvart till fots och minst lika mycket till i sadeln innan jag går vidare till trav eller galopp.

Vadå ska man hålla på och skritta i minst en halvtimme?!

Svar ja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar