fredag 6 december 2013

Asså shiiit

Obligatoriskt bemötande av det rådande vädret kommer här:

Asså shiiit!

Det var ett litet helvete att ta sig till hästarna vill jag lova.

Jag övervägde faktiskt att använda apostlahästarna men redan efter 100 meter kände jag att det var förenat med livsfara på grund av den helt overkliga blåsten. Jag hade förmodligen aldrig avverkat de 4 kilometrarna utan att skjuta någon (när jag blir så där heligt förbannad vill jag av någon outgrundlig anledning dödshota "någon" som för övrigt är en helt oidentifierad person).

Skottade fram bilen och hoppades på det bästa.

Tjohej, hä va int lätt, bitvis var det så mycket snö att det kom upp över huven (!).



Hästarna var spralliga och busade en stund innan de hade tid att hänge sig åt höet. Båda var torra och fina under sina täcken, Festsson hade fått lite halm under sitt täcke (som fodring) och den låg kvar fortfarande.




SÅ HÄR mycket snö har det kommit:


Byggde ett litet altare av snö och gjorde därigenom vattenhinkarna en aning mer lättåtkomliga.


Det händer mycket på ett dygn...

Jämför med morgonfodringen igår:


1 kommentar:

  1. Haha sådär är det här också! Från inge snö alls igår fm till flera dm! Svårt att köra på vägarna och man får skotta fram bilen.. Gäller att ta det lugnt! :)

    SvaraRadera