onsdag 4 december 2013

Gah!

Håller på att gå under av deppighet. Jag är SÅ trött på allt krångel. Klarar inte mer nu.

Man vet att man är i god form när man grinar i gott och väl tio minuter för att man råkade spilla lite mat på tröjan (som man precis hade fiskat upp ur den rena tvätten)...

Hur som helst kom det ner yttepytte lite snö under natten vilket förvandlade allt till rena islandskapet, faktiskt tog jag en liten promenad med Festsson ändå men Rucj fick stå idag.

Skön bild, haha.


Jag vidtog under dagen vissa åtgärder och förberedelser inför den stundande snön, ska man tro prognosen så blir det ingen lek de kommande dagarna.

Svinmycket snö, kulingvindar och askallt.

Yey, lets party! Not.



Anyway, dagen bestod av att hagen mockades, hinder bars bort, vindskyddet stängdes i ena änden och Sofias-special-vinter-vattenhinkar byggdes.


Hästarna är så överjävligt gulliga hela tiden, de myser med varandra verkligen dygnet runt.

Det ENDA jag vill är att allt ska fungera och kännas säkert (gärna någorlunda långsiktigt också) runt mina hästar. 

Jag vill och behöver verkligen kunna fokusera igen. Fokusera på steg två, tre och fyra... träna, utvecklas, tävla, möta målbilder. 

Inte bara leta stallplats, leta mark, bygga hagar, laga frakturer...

Synd att det ska vara så otroligt svårt.

2 kommentarer: