lördag 7 december 2013

Monsterhet

Ja det är det minsta man kan säga om RucjRucj idag.

Dagen började bra genom att solen tittade fram precis när jag kom till hästarna, det var ju dessutom i det närmaste vindstilla (i jämförelse med de senaste dagarnas stormhelvete).




Det var strömavbrott i stort sett hela dagen igår så det var med tacksamhet jag konstaterade att aggregatet tickade idag.

Hemma hos oss var det tacknämligt nog inte strömavbrott (alls) men jag höll i all sanning på att upplösas i atomer av oro över att hagen var strömlös. Hu.



Den här tillsynes mycket lugna Arabisen tog jag sedan på en premiärtur i snön.

Inledningsvis var han i vanlig ordning helseg (jag får på fullt allvar släpa benen efter mig för att inte konstant DRA i honom).

Väl på plats i sadeln tuffade han på i ett helt okej tempo, underlaget var super och det kändes faktiskt lite härligt med vinter trots allt.

Precis som vanligt blir han piggare ju längre ritten lider och efter en stund var det en monsterhet galoppör i 3-års åldern jag hade under sadeln.

Tror bestämt vi slog personligt rekord i att galoppera på stället. Jeeesus.

Het är helt min melodi så det gör inget, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar