måndag 30 december 2013

Dagens ridning

Hä blev skritt. Det var tämligen stenhårt i marken och därmed även halt på sina ställen.

Under natten bytte vi till minusgrader och det var väl själva helvete vad det frös på snabbt, det gick från bra till dåligt underlag på några timmar.




Igår löshoppade vi och jag min klantskalle lyckades med lite hjälp av två halvgalna hästar överböja högerarmen. Vansinnigt irriterande och smärtsamt.


Idag gjorde jag en sak som bara förekommer någon gång per år - jag red hela vägen fram till stallet. 

Vi var inte ute så länge och för att åtminstone skrapa ihop en halvtimme faktiskt till häst (och inte bara till fots) valde jag den för mig sällsynta approachen.

Jag skulle däremot inte under några villkor sitta upp direkt på stallplanen, det är heligt, naturligt och orubbligt att skritta fram med hjälp av apostlahästarna.




Man fick i alla fall lite sol i fejjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar