fredag 20 december 2013

Har minsann ridit

Nollgradigt, regn, blåst och tjäle i marken, ja det får anses vara en lyckad ridtur med rådande förutsättningar.



Blev en kortkort tur men vi fick till en oförskämt fin vänstergalopp (på de 75 meter som kunde erbjuda fäste), höger var också bra men vänster var extra fin.











Det är för kallt för att marken ska tina men eftersom det håller sig precis på plus blir det heller ingen snö.

Det är så tråkigt så jag orkar inte ens gnälla om det längre.

2 kommentarer:

  1. Nej, det är riktigt hemskt. Jag är imponerad över att du ridit! Här har det blivit promenader senaste veckan som jag inte ens orkat skriva om.
    Hagen är gegg och bildar hovar som inte riktigt tål gruset på asfalten. Överallt annars är det delvis is, delvis grus, mestadels hårt. Brodd på hård mark känns ju inte helt ok heller.
    Verkligen skit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju egentligen omöjligt att rida. Jag vägrar rida med brodd på frusen barmark, snacka om att döda överrullningen, jag kan bara inte göra det.

      Min stora fina hage är ju tack och lov helt OK, annars vet jag inte hur jag skulle klara det här faktiskt. Man mår ju asdåligt redan som det är. Tycker så synd om de som har gegg/is hagar nu, fy vad drygt.

      Vintrar som denna är sannerligen en hästägares största fiende. Den enda vägen härifrån måste ju vara uppåt... Håll ut!

      Radera