måndag 9 december 2013

Idag har jag varit duktig

Med en skvätt (ähum) social fobi och en dos ovilja att spendera pengar på sig själv är det lätt hänt att direkt nödvändiga inköp låter sig väntas på.

Jag har varit i stort behov av ett par vinteranpassade skor en längre tid och med lite hjälp av Adams kärleksfulla tjat har jag idag spatserat runt i affärer och slutligen funnit mig ett par.


Min absoluta smärtgräns var 800 kr så ungefär 98 % av alla skor gick bort redan i starten. Det visade sig även att stl 42-43 (man måste ju få i sina fötter sockförsedda) var slut i de första skorna jag gillade, så även i de andra och de tredje... 

Fick mig ett par (i stl 42) för 699 kr till slut. Blir spännande att se om de går att klämma in i ett par stigbyglar, brukar vara lite si och så med det.

Hästarna fick stå idag, så när som på Rucjssons obligatoriska extrafodring inne i stallet, det tar ju sina minuter att gå mellan hagen och stallet - nästan så man kan kalla det en promenad.





2 kommentarer: