tisdag 31 december 2013

Allmänt otaggad

Idag är jag allmänt sur och oengagerad i mer triviala bekymmer som att exempelvis fixa en header. Jag låter den här bilden duga för denna månad även om den tidigare headern var lite roligare.

Att jag är på dåligt humör är förstås för att dagens datum är det sämsta på hela året.

För femtonde året i rad (Jeeesus, inte konstigt att man börjar tröttna) ska jag ringa in det nya året genom att vaka över mina skärrade pälsbarn.

Inte kul och inte okej någonstans att folk roar sig genom att skrämma skiten ur allehanda andra levande varelser.

Jag tamefan HATAR fyrverkerier.

Jag tänker på min lilla Salsasås (som tack och lov med åldern välsignats med dövhet), fy tusan vad hon har fått lida av sin skotträdsla.

Jag tänker också på min änglaponny Dino, han är *ta i trä* den enda häst jag haft som verkligen varit rädd, ni vet paniskt rädd, han kunde slå sig blodig av att han "panikade" i boxen.

Förhoppningsvis kommer Rucj och Fester att ta det hela med "normalrädsla" som vanligt men anspänningen och de timmar man lägger på att hänga med hästarna på nyårsafton...

Det är förjävligt hur rädda eller orädda de än är.


Igår var det så där fint ute men idag både regnar och blåser det, jag håller tummarna för att vädret skrämmer bort en del "avfyrare" alternativt att de som ändå envisas med att ägna sig åt styggelsen blir blöta, klantar sig och får en raket i ansiktet. (!)


Salsan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar