lördag 21 december 2013

Bara hoppning på hjärnan

För ett år sedan trodde jag att vi skulle komma ut på dressyrbanan när säsongen drog igång. Istället ägnade vi hela våren och sommaren åt att ständigt släcka bränder runt hästarna. Jag skulle gärna ha besparat mig i princip hela 2013. Det är en plåga att tänka på hur lurade vi blev. När det gäller det allra heligaste, hästarna, är det svårt att komma över sådana saker.

Men skit i det!

Jag känner mig föga dressyrsugen idag (när det gäller tävling alltså), jag blir ändå bara provocerad av vad som bedöms som "bra" och mindre bra.

Kanske håller vi dressyren för oss själva och satsar på hoppningen istället. 





Hoppning och fälttävlan uppfyller mycket av mina tankegångar. Rucjsson är ju begåvad med en stark hoppvilja och det sporrar mig oerhört. 

Vi ska allt komma igång ordentligt med hoppningen.





Det ska mycket till för att hålla oss från tävlingsbanan 2014.

Mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar