torsdag 5 december 2013

Fototjut

Som jag nämnde tidigare hade vi en liten photoshoot för någon vecka sedan (tänk you Oskar för lånet av kameran!).

Jag frös förstås bort fingrarna på någon minut så det svåraste var att lyckas trycka på knappar och ställa skärpa över huvud taget, till slut struntade jag i inställningarna och knäppte ändå. 

Dumt eftersom solen nästan hela tiden lyste skarpt (och stod låååågt) vilket gjorde att förutsättningarna i solen kontra i skuggan förstås var vitt skilda.

Hästarna var lite väl lugna för att vi skulle få några roliga bilder men det var underbart att faktiskt ha en kamera i handen.


Ovan: Yes nu kommer det två stora "spattiga" hästar, kom igen Hingstsson få se på lite action.

Nä. Hä.




Bilden ovan togs innan jag ändrade ISO:n (de var ju så söta så det fanns ingen tid att slösa på inställningar tänkte jag), så här såg den ut innan redigering (haha!):


Jag hade borstat hästarna men de skulle förstås pussas och greja så Rucj hade gjort fina blöta stråk i pälsen på Fester.


Det här var väl en söt bild på Adam och en övergödd Fjordhäst? Tjock, avslappnad, benen in under kroppen och jag har dessutom "kapat" sagda ben. Vackert! Haha, SÖT <3 



Min nya bakgrundsbild:


Ofta hästar blundar på bild(?).


De här två bilderna tog jag dagen innan, det var nästan mörkt så de blev korniga och behövde ljusas upp för att man skulle kunna skönja hestisarna men båda bilderna blev ju jättegulliga.



Adams bilder:


Är det där min hy? Man tackar.







1 kommentar: