måndag 23 mars 2015

Vidta åtgärder

Igår var vi ånyo tillbaka på ruta ett när vi tog ut Fenja så jag avbröt innan något hände. Hon var inte mottaglig och jag vill inte tappa henne igen nu när vi lagt lite tid mellan oss och senaste gången det sket sig ordentligt.

Att träna i hagen fungerade inte heller, det går fint som snus ena sekunden för att i nästa bara bli sparkkalas i ögonhöjd på mig.

Idag testade vi därför en ny grej, medan de andra hästarna äter sin frukost är deras hage ledig så där uppehöll vi oss en god stund.

Det är för mycket begärt att hon ska vara "lugn och fin" så länge hennes liv består av att knata mellan boxen och hennes skithage men det är inte lätt att aktivera henne när det är tillsynes omöjligt att lämna gården. Jag tänkte låta henne låna mina hästars hage kontinuerligt och även använda den stora ridbanan som finns två stenkast från hennes hage men se det lär dröja innan det blir aktuellt.

Hur som helst plaskade jag runt med henne i regnet från klockan 06.40 till 08.00, snäll som jag är... haha, måste få beklaga mig lite över hur svårt allt ska vara hela tiden, kan säga att jag mådde väldigt bra när jag äntligen "fick" komma hem och dricka kaffe och äta frukost.




Om vi bara kunde få lite tur med vädret så hon kan släppas ihop med de andra, jag befarar att det dröjer och kommer på mig själv med att tänka att lite broddsparkar överlever man väl...

Jag vill bara att samtliga hästar jag ansvarar för skall vara glada, tacka vet jag att hänga med killarna - där råder endless harmony.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar