lördag 21 mars 2015

Fenja, Fenja, Fenja.

Ett steg fram och två steg tillbaka.

Igår tränade vi en stund i snöovädret, mycket bra gick det. Jag stod mitt i hagen på ett cavalettieblock och kunde med lätthet styra runt henne (obs lös förstås) åt båda hållen i samtliga gångarter. Vi var ensamma när vi tränade vilket nog var tur, även om det hade varit roligt att ha på film tror jag att hennes egna "konster" hade varit lite för mycket för Adam.

Vi fastnade på bild lite tidigare på dagen: 




Igår var hon alltså en riktig glädjespridare, idag var hon a pain in the ass bokstavligt talat, gulligt nog bet hon mig nämligen i baken.

Planen var att "longera" lite för att sedan överväga att sitta upp. Jag tänkte inte direkt rida men jag tänkte sitta på henne några sekunder.

Anyway, det blev inget med det.

Longeringen (inklusive lite löshoppning) gick relativt bra, jag kunde inte slappna av som under gårdagens pass utan fick återgå till att passa henne mer eftersom hon gärna smiter in till mig och då inte helt sällan med rumpan före. 







När jag tänkte sitta upp gjorde jag så som jag gör när jag sitter upp för första gången på en oinriden häst. Jag stod på blocket, klappade ryggen och sidorna, lade mig lite försiktigt över och tyngde succesivt mer... hon reagerade negativt och bet mig så det blev som sagt inget mer med det.

Adam filmade så jag lägger upp videon lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar