fredag 13 mars 2015

Nya tag

Idag försökte hon bli "fri" redan när jag stängde sista grinden, jag kände mig som en värdelös liten geléklump men lyckades ändå se till att hon vände runt istället.

När vi tog oss ut mot vägen var det på darrande ben, hon gjorde en halvhjärtad ansats till att sticka igen så jag gick direkt tillbaka och parkerade vid grinden i ett par minuter. Jag var för nervös för att uträtta något så vi tog det väldigt lugnt, hon slet sig inte men det var nära två gånger.

Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta nu, om det torkade upp i hagen kunde jag blåsa ur en del energi och etablera lite mer positiv kontakt innan jag tog ut henne.

Måste ändå säga att hon var väldigt nöjd efter dagens träning. Det är egentligen helt okej för mig att nivån ligger vid att stå/gå på stallplanen men eftersom vi redan klarat att ta oss en lite längre bit och faktiskt åstadkommit lite longering är det ju helst det man skulle fortsätta med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar