söndag 8 mars 2015

Kämpar och sliter

Nu är man trött faktiskt.

Ingen riktig sömn får jag eftersom jag är livrädd att försova mig nu när jag måste gå 06.40, jag vill ju dessutom hinna med samtliga hästar ordentligt varje dag, och kocko som man är ägnar man 2-3 timmar per dag åt att mocka respektive hagar (plus box förstås)...

Mina hästar är glada och fina även om jag inte gör något särskilt med dem, de har varandra och hagen börjar medge rejält bus så där är det idel glada miner. Stackars Fenjapluttan däremot är gravt understimulerad i sin lilla ensamhage.

Vid 10-tiden hade jag redan varit till henne tre gånger (och två gånger till mina), det blir mest borstning och lite småövningar. Idag blev det dock sandning för hela slanten, hennes fina snöföre hade förvandlats till glansis, cirka 30 kg sand senare känner man sig både lite nöjd, trött och irriterad på att ha elementen emot sig.



Det blir nytt försök utanför hagen imorgon. Spännande!

Jag red (Rucj så klart) för någon dag sedan och passade på att gå förbi och vinka till Fenja, tror att vi ska börja introducera den där vita svansen vilken dag som helst faktiskt. Jag har tänkt att hon ska få ta rygg på Rucj ibland, allt för att göra det lite lättare för henne att ta sig ut i världen. Skulle hon bli lös och springa fram till Rucj så tror jag å det bestämdaste att ingen av dem skulle skada den andre.

Det är så skönt att ha vuxna hästar som man känner sedan länge när man skaffar unghäst. Om inte annat så bara för att kunna vila i samvaron med en riktig "polare", mina hästar är mina bästa vänner och de ger mig styrkan och den ro som krävs för att fokusera så intensivt som man måste i Fenjas närvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar