måndag 2 mars 2015

Nu är hon här

Jag kan fortfarande inte förstå att det här händer. 

Frieserfian är här. Hos mig. Fenja Rymkje fan 'T K. Kliese heter hon, hon är född i april -09 och hon är ungefär 165 cm hög.









Helt overkligt fortfarande som sagt. Jag behöver dock inte nypa mig i armen, det räcker med att föra tanken mot min höft som numera pryds av en vackert blåsvart lårkaka. Oops...

Fenja är väldigt närgången och jag råkade dra igång ett busfnatt genom att ta ett par snabba steg för att komma ifrån henne lite. Pang sa det då. Jag blev lite chockad och Adam blev så rädd att jag först insisterade på att hon inte alls hade träffat mig. "Vadå!? Nej hon sparkade mig inte!" Aja, efter någon minut gjorde det så jävla ont att jag blev tvungen att erkänna.

Jag ska ta lärdom av den lilla incidenten och vara försiktigare i fortsättningen. Ett litet frispel har vi även hunnit med idag, vi fick den briljanta idén att testa att ställa in henne i boxen medan det fortfarande var ljust ute, allt för att göra kvällens insläpp lite lättare, det tyckte dock hon var en helt värdelös idé.

Hon försökte genast att ta sig ut ur boxen på alla möjliga sätt, jag tänkte försöka vänta ut det men efter ett par minuter kände jag att situationen blev ohållbar. Att få på henne grimman igen var väl inte det lättaste jag gjort... jag ville inte befinna mig i boxen med henne och inte heller råka släppa ut henne. Blev tvungen att ta ett stadigt tag om nacken och helt enkelt hänga kvar (med upp alltså) tills grimman var på.

Jag bad Adam att ta skydd så vi fick klara oss själva tillbaka till hagen men det gick faktiskt bra, hon tänkte ta fart direkt ur boxen men jag lyckades styra upp det hela och är MYCKET nöjd med mig själv för det.

Efteråt hade vi det väldigt trevligt, när hon slappnar av blir hon ungefär en meter lägre. Märkligt det där.




Kunde ju inte hålla mig från att toppa lite här och där.




Nu ska jag ta in henne - wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar