onsdag 4 mars 2015

Black blob

Inte så lätt att fånga en helsvart häst på bild har jag märkt...

Igår fick jag äntligen sätta tänderna i de där hovarna, aj löv att finputsa fötter om nu någon har missat det. Nu ska man veta att jag tog det hela i flera steg, jag har aldrig ens kratsat hennes hovar och jag var lite orolig för hur hon skulle reagera på att jag tvingade mig på henne helt lös så där.

Jag började med grimma och grimskaft (grimskaftet slängt över ryggen) och raspade ett par sekunder på samtliga hovar, hon vevade lite med ena bakbenet men inte värre än att jag kunde fortsätta hålla i hoven.

Sedan fick hon vara ifred medan jag gjorde lite annat, när vi återupptog verkningen kom Adam förbi så vi fick bildbevisning också:

"Va göru?" 
 Nemas problemas!


"Ja Fenja vi pratar om dig" Haha!


Igår tränade vi även en stund, frihetsdressyr/löslongering i hagen, jätteroligt var det!

Hon är skrämmande påflugen ibland men tar ändå tillrättavisningar bra. Det är ingen hemlighet att jag är lite rädd för henne, hon vill gärna kliva på mig när jag leder henne och det redan åsamkade blåmärket från sparken gör väl sitt till. I fortsättningen tänker jag använda hjälm och väst för att känna mig lite säkrare.

Video från träningen kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar