onsdag 18 mars 2015

Dagen

Ligger på soffan och grämer mig över att jag måste ut och sköta hästar snart igen. Jag vill åka på semester... nej det vill jag inte men jag vill sova en stund.

Det gick jättebra med Fenja i morse, vi hade inte en enda meningsskiljaktighet vilket nog är första gången hittills.



Hon var förstås lite busig men hon höll sig fint på volten, tog alla kommandon och var inte lika hysteriskt påträngande som vanligt.

Tråkigt nog är hon snorig vilket gett mig hemska tankar om svåra sjukdomar, hon äter och viftar med frambenen som vanligt så jag försöker hålla mig någorlunda sval än så länge. Ingen av de andra hästarna verkar lida av något. Jag vet att ridklubben är "stängd" pga bakteriell förkylning och Fenja har ständigt besök av folk som klappar henne över tråden (ja men vem skulle inte stanna för att beundra henne), so you never know.

Gaaah jag hatar att oroa mig för hästarna hela tiden, det är knäckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar