onsdag 25 mars 2015

Fullblodsfriesern

Lite trevande inledningsvis men tillslut fick jag "lite" fart på Frieserfian.










Som synes är snön än en gång ett minne blott men vi dras fortfarande med isiga stigar och även i viss mån isfläckar i hagarna så än ropar vi tyvärr inte hej.

Bilderna är från gårdagen, jag var kravlös och lade fokus på att spralla av henne ordentligt (och ta bilder, haha!) och hon kändes harmonisk och nöjd efteråt.

Idag blev det andra träningsbullar. Nu har hon en gång för många skrämt mig ut ur hagen när jag jobbat med henne lös och det behöver åtgärdas. Stackars Adam klarade nästan inte att hålla kameran men det mesta finns på film. Jag är i alla fall NÖJD, det må se otäckt ut men med konsekvent hantering blev det lilla monstret riktigt fogligt.

Jag måste förstå att hon kräver mer av mig än jag trott, om något inte fungerar får jag helt enkelt våga vidga mina egna vyer. Så länge mitt livsrum är hotat måste jag så pedagogiskt och tydligt som möjligt fokusera på att lösa just det problemet, vi kan inte komma vidare förrän jag någorlunda litar på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar