tisdag 26 november 2013

Slöar

Idag har jag gjort en enda grej: jag har hämtat hö. 

Det är lite halvlångt nu när vi flyttat, (jag har köpt hö och halm från samma ställe de senaste 7 åren) men det är en resa jag gärna gör. Bra hö = bra humör. 

Förra året blev det ett ovanligt dyrt höpris på grund av att den svenska sommaren visade sig från sin allra sämsta sida.

I år är det marginellt billigare. Sommaren som var ses säkert som en höjdarsommar i de flestas ögon men för oss som bryr oss om skördarna var den inte fullt lika lyckad. Nu är det istället bristen på nederbörd som begränsar höåtgången och därmed håller priserna uppe.

2900 kr fattigare blev jag idag och det höet räcker ca två månader åt oss. Kändes faktiskt "som hittat" får jag erkänna, när det gäller kostnaden för hästarnas mat är det liksom ingen mening med att fundera så mycket. Hä ä bare å betale å hä känns bare fint!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar