söndag 3 november 2013

Allt är klart

Flytten äro komplett, så när som på ett sista flyttlass innehållandes my most precious cargo.

Jag har varit lite sjuk de senaste dagarna så allt har tagit mer ork än beräknat, därav är hästarna inte flyttade än men alla förberedelser är gjorda.

Ägnade gott och väl en timme åt att förse bilen med fräscha lampor och torkarblad under gårdags kvällen, svordomsVM måste ha tagits hem av mig där ute i mörkret... 

Transporten är för första gången på mycket länge rustad som just det - en HÄSTtransport.

Sänder härmed ut en varning till allmänheten i Insjön/Leksand:

Gör inga Kalle Anka-omkörningar, tuta inte när ni anser att jag svänger för långsamt, kör inte skitnära och kasta er inte upp på vägen bara för att slippa hamna bakom en hästtransport.

Ni vet inte hur farligt ni lever då. Jag må svänga och stanna/starta som om det låg ett spädbarn på taket men jag är inte främmande för att vrida nacken av puckon som väljer att hänga på tutan precis bakom ett hästsläp.

Just so you know.

I morgon kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar