onsdag 20 november 2013

Bra eller anus?

Nu har jag varit dalkulla i hela mitt liv (bortsett från en kortare session i västmanland) men jag har alltid varit bosatt alldeles på "gärsgårn". Och ständigt och jämt har jag velat ta mig söderut.

Varför?

Hä ä väl självklart.

Hur många tävlingstillfällen, utställningar, kompetenta tränare, kliniker osv osv...  ...har vi här "uppe" jämfört med hur det ser ut söderöver?

INTE MÅNGA.

Jag har mycket motvilligt låtit mig övertalas till att flytta åt FEL håll, först upp till Falutrakten för att sedan ta klivet ända upp till Siljan.

But you know what, me loves it here!

Helt sjukt känns det att se väderleksrapporten (aka bibeln) och hela tiden tvingas påminna sig själv om att faktiskt höja blicken lite.

Det fina med att inte längre bo nere på gränsen är att det blev närmare till en massa bra grejer, nu bor jag faktiskt I dalarna.

En sak kan jag dock garantera; det blir inte en kilometer längre norrut nu, haha.

Leksand? Bra!

Begynnande vinter? Anus!




Tacka vet jag grönbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar