onsdag 27 november 2013

Lite halvroliga bilder

I brist på annat lägger jag upp lite bilder.








Idag borde jag ha ridit men jag fick en så dålig start på dagen att jag gick hem och lade mig på soffan och ifrågasatte varför man överhuvudtaget ska envisas med att ha häst (!??!). 

Mina små älsklingar mår jättebra så det är ingen verklig fara på taket men det är stundtals en riktig mardröm att hyra stallplats. Ingen tvekan om att jag är rejält överkänslig men när man blivit så allvarligt blåst som jag blivit de senaste åren - då är det svårt.

En liten skitsak är allt som behövs.

Jag hamnar i framstupa sidoläge en hel dag, svarar inte på tilltal, ältar konstant vad jag borde ha sagt/gjort och funderar samtidigt på hur i helvete jag ska lyckas sälja hästarna till någon som aldrig skulle sära på dem eller ställa dem i små hagar, använda en kass hovslagare som får komma ut var 10:de vecka ungefär, låta dem stå inne 15 timmar om dygnet, kastrera Fester, rida sönder Rucj... eller inte orka peta med Festers fraktur hela tiden eller anpassa hastighet och körsätt efter att Rucjplutt verkligen behöver "rehabiliteras" överjävligt överdrivet snällt och försiktigt.

Nu ska jag självfallet inte sälja några hästar inte, aldrig hänt och kommer förmodligen aldrig hända heller (även om jag tänker mig en framtid som uppfödare, good luck with that säger jag bara till mig själv, sälja Festssons barn?! NÄHEJ!).

Men tyvärr är det så här svårt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar