måndag 4 november 2013

It. Is. Done.

Planenligt och smärtfritt.

Alarmet var ställt på 05.55 men notoriskt oväckbar som jag är lämnade jag inte sängen förrän kl 06.15, intog motvilligt frukost och rullade sedan mot hästarna, under färden passerade vi inte mindre än två viltolyckor.

Mina (tack och lov levande) djur uppskattade uppmärksamheten och räknade direkt ut att det var något lurt på gång. De skötte sig precis som förväntat och allt fortlöpte enligt planen. Nästan.


Efter någon minuts nosande på ramp och halm lät sig Festsson lastas men när han inte längre kunde se RucjRucj blev han lite orolig.

Jag avvek då från schemat och bad Adam hämta den stora vita och gå fram med honom till rampen, så jag kunde stå kvar med Fester.

RucjRucj var initialt skeptisk till om transporten verkligen skulle rymma honom, han tog så god tid på sig att jag hann knäppa den här bilden på en snällt ätande ponnyhingst.


Efter några trevande försök stod även Arabsson i släpet, lugnt och stilla - HELA VÄGEN.


Urlastade, hela och rena och lugna och fina. SÅ stolt var jag att jag bara ville kraaaama dem. Mina duktiga barn!





Allt gick verkligen så bra det hade kunnat gå. Det hann precis bli helt ljust ute, den värsta morgontrafiken hann bli "klar" innan vi startade, alla farthinder och stopp fick 10 poäng (av tio möjliga) på "mjukhets-skalan" (klapp på egen axel), hästarna stod som tända ljus och var även helt lugna vid urlastningen.

Mina bästaste bästa hästar <3

Och min bästa Adam, du är så duktig på att hjälpa mig med pälsklingarna!



Nu är de på plats. FINALLY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar