torsdag 28 november 2013

Mer löshoppning

Idag var de väldigt taggade och lite ofokuserade men det gör inget. Själva meningen med löshoppningen är att de ska tycka att det är roligt och att de ska få lite motion (Fester, jag tänker på dig...).




 Festsson kan knappt bärga sig medan RucjRucj behöver lite vägledning i början.





Man blir ju lockad att önska att Festers teknik och kapacitet kunde spilla över lite på Rucj... Haha, nej men Rucjsson har potential, ge oss ett halvår ska ni få se.




Rucj har dock redan något mycket viktigt; rätt inställning. En ovärderlig komponent för en hopphäst och något att vara väldigt rädd om.

Att bygga oxrar på 1,30 bara för att se om han klarar det kommer inte att hända. Idag blev slutprodukten 1 m och det är Rucj som sätter gränserna. Eller rättare sagt är det jag som sätter gränserna efter att Rucj ska känna sig helt säker på uppgiften.



Fester ska få hoppa lite högre någon dag, det är verkligen ingen utmaning alls för honom att ta den höjden, han landar i trav och ser allmänt oberörd ut.

Han är så duktig min lilla tjocksak <3




Det är mästerskapsklass på Festssons språng, nästan så man blir sugen på att leta reda på någon skillad liten pytteunge som kan tävla honom.

Man blir ju inte mindre inspirerad när halvbrorsan vann SM i år.





Jag är så stolt över Fester, han är helt fenomenal!

Och jag är stolt över Rucj också, han tog till och med täten idag ett par gånger, helt rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar