söndag 10 november 2013

Nu skryter jag bara

Med utsökta ridvägar, fint stall, episk hage och overkligt underbara hästar kan man ju inte annat än vara nöjd.

La stable:


På väg ut i skoga:


Vi passerade en hästduo som fick sig en ursäkt att busa till det lite, RucjRucj svarade med att "bli Arab" och bjöd på svanhals, flaggad svans och lite söndags(höhö)passage.


Alla dessa sandvägar har en lite rolig inverkan på Rucj, han tycker nämligen att det precis hela tiden skulle passa bra att lägga sig ner och rulla runt en stund - jo jag tackar jag, inte med mamma på helst va?!


We so awesome!

Idag testade vi en ny grej; hoppa vattenpölar. Det gick helt enkelt till så att när jag såg en stor pöl i fjärran satte jag ordentlig galopp i pållen och hoppades på det bästa (kanske att jag tog ett litet tag i framvalvet på dressyrsadeln också, hehe). 

Det gick ASBRA, RucjRucj bjöd på rejäla språng utan minsta tvekan Fälttävlan 2014!! Woop woop! ÖVERtaggad! 

 På väg hem igen:


Välkomstkomittén:




Så gulliga så jag svimmar och spyr. Samtidigt.

Hästarnas glädjeyttringar är som en (hälsosam) drog för mig. Jag kan inte se mig mätt på dem och jag blir bara lyckligare för varje sekund jag har dem i sikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar