fredag 22 november 2013

Egen träning

Alltså vad är det för fel på mig?!

Normalt sett är jag ju som en elitidrottare.

Jo ho är ja visste!

Men nu när jag inte alls kommer upp i samma ridträning som förut börjar jag bli märkbart sämre på att exempelvis stå i fältsits. Ni vet hur härligt det är att kunna stå upp hur länge som helst och bara galoppera på, och när man kan "ta" vilka galna språng (improviserade sådana) som helst eftersom man står upp och flexar med knäna.

Jag har börjat ta cykeln till hästarna varje gång jag ska dit, en liten nätt enkel resa på nästan en halvmil (extra kul så här års), jag tänker på hur mycket det gagnar mina benmuskler och trampar på...

Om jag nu äntligen ska komma ut på tävlingsbanan igen ska jag då rakt inte vara i sämre form än tidigare. Nähähejdå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar