onsdag 23 juli 2014

Varmt, varmt, varmt

Phu, nu börjar man tröttna på sommarvärmen, igår red jag en sväng endast iförd shorts, linne och converse och då väntade jag ändå till efter kl 20 innan jag gav mig iväg.

Rucjsson gjorde sin sedvanliga resa på seghets-skalan; från helt overkligt avstängd 25-årig ridskolehäst till riktigt hetlevrad galoppör.

Höll på att ge upp och traska hem men efter den där första halvtimmen blir han sakta men säkert som förbytt, mot slutet var jag tvungen att hålla hårt i hackamoret - då var han plötsligt riktigt glad i hågen.


Idag ska jag försöka shoppa lite, måste testa nya bett (eftersom jag konstaterat att man ej får tävla på böjliga bett - dvs mitt favoritbett som är helt i gummi).

Jag vill inte dressyra på vanligt tvådelat tränsbett, det blir för skarpt helt enkelt, för mig och Rucj är det mest ett verktyg för hoppning då man främst använder ben och vikthjälper.

Hittade en bild som kändes påfallande aktuell och talande:


Haha!

Även denna bild hade en del att säga, när Rucj inte är framme för skänkeln då kompenserar jag genom att rida ännu sämre och falla ännu mer onödigt framåt. Vill gärna tolka hans bakåtvända öra som att han undrar var jag egentligen tänker lägga balansen någonstans... plutten <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar