måndag 28 juli 2014

Sliter mitt hår

Äh fy vilken dålig dag jag har. 

Rucjsson nödgades sova naken eftersom jag var rädd för vad som skulle möta mig på morgonen om jag lät honom ha täcke på sig. Detta innebar en hel del ångest från min sida, jag hällde på honom flugmedel och smetade in hela manen och svansen i bio-skin oil och bad en stilla bön att det skulle räcka.

Det räckte inte.

Fy fan hur den stackarn ser ut runt frambenen, halsen och under magen - det är fruktansvärt!

Beslöt mig för att rida ändå men råkade tyvärr få reda på (på omvägar) att det nog ska hända grejer med min hage inom några dagar vilket gjorde det svårt att koncentrera sig på ridningen. Det är ingen bra känsla att inte få veta i tid (eller ens alls) att man "kanske" blir utan hage/bete, så tröttsamt, onödigt och taskigt.

Det ska bli så himla skönt att flytta, de skulle egentligen stå kvar en månad till (eftersom jag korkat nog sett till att jag fått ett avtal som säger att tre månaders uppsägningstid gäller...) men nu blir det nog till att flytta så snart det går och helt enkelt bjuda på augustihyran.


Anyway, Rucj var laddad på ett drygt sätt och hans inoljade man gjorde tyglarna hala och svåra att hålla i, bettet måste vara väldigt milt för jag har nog aldrig "fått" ta i honom så som jag gjorde idag.

Jag hade tänkt att hans lite mer spända/tittiga sida skulle försvinna efter så här pass många ridpass men det var tydligen önsketänkande.

Nu måste jag göra mitt bästa för att rida lite frekventare men det kan bli svårt att få tiden att räcka till allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar