fredag 25 juli 2014

Svettas arslet av mig

Bokstavligt talat.

Jag smäller av bara av att se folk rida förbi iförda skodda ridbyxor. Nu är det inte lätt att träna men jag upptäckte (tack vare vår lilla fotosession i måndags) att man kan rida i strumpbyxor vilket jag tagit fasta på.







Idag skrittade vi en sväng i skogen, efter många om och men. Rucjsson sov i boxen så jag hade inte hjärta att väcka honom (haha).

Stackarn var snudd på svettig under täcket så medan han sov byggde jag om hans hage så att den numera består av nästan enbart skugga. Jag passade dessutom på att spraya honom med kallt vatten, följt av lite såpvatten följt av mera vatten och (när han torkat) flugmedel och salva på utsatta områden.

Han fick dessutom samtliga hovar mätta och millimeters-raspade in absurdum, jag tänkte mig att det kunde avhjälpa snubbligheten om han får helt perfekta likadana hovar. Det gjorde det inte.

Kanske dressyrsadeln åker fram i morgon, den har hängt här hemma i flera månader nu så den behöver en svängom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar