fredag 4 juli 2014

Krutdurken

Tog en lite ordentligare tur med Rucjsson under kvällen igår och det blev en ovanligt livad tur, inte så konstigt med tanke på att han stått så mycket.

Han får för min del gärna vara het varenda dag men då får han låta bli att skygga och fjanta sig också, haha, han blir verkligen som förbytt när han inte hålls igång ordentligt.

Nej men ärligt talat får han bete sig hur han vill bara han slutar snubbla hela tiden.

Jag har börjat laborera med min micromanaging (jag styr ju på fullt allvar var han ska sätta hovarna precis hela tiden) men det slutar nästan alltid med att han snubblar.

Några gånger har han haft den goda smaken att ta ett par halta steg efter en snubbelincident vilket förstås gör mig paniskt rädd att han ska skada sig.


Tänker försöka igen idag men med viss reservation för att han kan ha ådragit sig lite träningsvärk efter gårdagen. Stackarn klarade inte av att skritta mer än ett par sekunder åt gången på grund av alla satans flugor så det blev som sagt en livad tur.

I övrigt har vi med hjälp av flugmedel (både i form av spray och kräm) plus två olika exem-medel och flugtäcke halva dygnet faktiskt hittills lyckats behålla i stort sett hela manen och svansen. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar