söndag 27 juli 2014

Bildbevis

Nu du Nina kommer det lite bildbevis på beställning ;)

Bilderna är inte från gårdagen, då var jag ju ensam i hela världen, men vi gjorde om bedriften idag. Vi var ute ännu tidigare så det var till och med tomt i hagarna den här gången.

Vi bättrade oss helt klart från gårdagens pass även om det är en lååång väg kvar.

Jag är NÖJD. Man kan inte önska mer än att vi var så pass mycket "bättre" idag än igår.

Traven blev stundtals riktigt bra vilket känns hoppfullt, skritten och galoppen blir gärna släpig, oengagerad och därav i för mycket framvikt.

Tror jag satt lite bättre nu, jag hade bestämt mig för att åtminstone inte tappa stigbyglarna och det tror jag inte att jag gjorde heller, haha.

Munnen var lugnare och mer stängd än på mycket länge vilket känns jättebra. Hatar verkligen när han verkar olycklig över det där skrotet i munnen.






Nästa gång ska jag ta av luddet från sadelgjorden för att se om den känns mindre i vägen då. Jag skulle behöva en större sadel men då blir jag tvungen att byta häst och det vill jag inte.

Tänker inte peka ut allt som behöver förbättras, det känns roligare att poängtera att det faktiskt är lite kul att träna trots brister och fel. När jag lyckas få honom att tagga till på banan så som han gör i skogen kommer vi kunna ta stora kliv framåt.





Vill testa med sporrar men han har så vansinnigt mycket bulor/knölar efter alla flygande plågoandar så jag vågar inte det just nu.

1 kommentar:

  1. Ja, det ÄR ju kul :) tycker det ser bra ut (det lilla som går att se) Det kan ju vara så att du helt enkelt behöver "plåga dig" med dressyrsadeln för att komma in i den spiralen med att du får handen på plats med ett jämnt stöd -> en häst som håller i bettet tillsammans med dig. Då kommer det att hända grejer och du faktiskt kommer att kunna driva in honom i samling och bli mer i uppförsbacke.

    SvaraRadera