måndag 28 juli 2014

Morrn

Nu ska jag ut och rida med mitt nya bett. Jag valde ett sådant däringa kontroversiellt baucher/hanging cheek snaffle.

Rent mekaniskt tänker jag mig att det fördelar "trycket" bättre än vanliga tränsbett och ligger mer still plus att det inte kan nypas eftersom ringarna är fasta. Återkommer med rapport om hur vi upplevde det.

Igår lyckades Rucj ha sönder sitt nya täcke, fråga mig inte hur men rejält paj var det. Som kronan på verket lyckades han även halvt krypa ur sitt bucas buzz-off (som han fick ha istället). Aldrig tidigare har han haft liknande problem så nu känner jag mig rejält konfunderad och faktiskt beredd att offra man och svans för att slippa riskerna halvt trasiga täcken innebär.



Det är så tråkigt med sådant här som inte går att lösa oavsett hur mycket tid och pengar man investerar i frågan. Dags att uppfinna något som utrotar knott...? Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar