söndag 6 juli 2014

Sommar, sommar, sommar

Sommaren må vara glorifierad (med all rätt) men den innebär även en del små bekymmer och besvär.

Nu är det gott om flugor, mygg, knott och bromsar, så till den milda grad att jag lät Rucjsson stå igår. Att rida när det är så här varmt och flugigt är helt enkelt inte roligt för honom, han kan inte heller ridas på kvällen eftersom knotten faktiskt skadar honom på riktigt, tänker testa att rida med flugtäcke men det innebär ju alltid visst obligatoriskt skav så jag har dragit mig för det i det längsta.

Jag tog en promenad med Festsson igår men aktade mig för att göra honom svettig, efter varje pass måste man ju nämligen svampa/duscha av hästarna ordentligt för att de inte ska bli ännu mer angripna av flygfän. Proceduren kräver således att man efter varje pass dessutom börjar om med flugmedel och allehanda krämer, jo lite jobbigt är det allt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar