fredag 12 juli 2013

Provridning x 3

Nu har det varit späckat schema i dagarna tre, med "träningsläger" och provridningar på agendan har det knappt funnits tillräckligt med tid att avsätta för vanliga tråkigheter (sömn exempelvis).

I de djupa värmländska skogarna hittade vi denna overkligt vackra uppenbarelse:



Det var sannerligen inte lätt men vi nödgades beväpna oss med en skopa realism och inse att hon var för liten med sina cirka 135 cm över havet.

Nej liiite större häst skulle det allt krävas, vi styrde därför kosan mot Siljansbygden och vårt nästa mål: ett sto på 135 wait for it , 5 cm.

För tydlighetens skull tar vi det igen: isabellen=135 cm - skimmeln=135,5 cm.


Nu är det en westernhäst som ska införskaffas, därav min icke-dressyriga-ridning.




 Vi hann även med denna redan westernfärgade maxade c-ponny:



Inte visste väl jag att jag kan komma undan med att rida c-ponny, haha. Tror bestämt vi tar med tumstocken nästa gång.

Självskrivet är det inte jag som ska handla ponny, jag är endast med i egenskap av vän och moraliskt stöd i kombination av min roll som tränare och allmän expert på hästar :P

Efter de här dagarna tror jag nog att Emma har träningsvärk i benen medan jag har träningsvärk i kinderna efter allt prat, tjat och skratt.

Får glatt konstatera att jag lyckats utöva ett visst inflytande på valet av hästar, med tanke på att den första ponnyn var en isabellfärgad welshponny och flugskimmeln var welsh/arab och därtill en kopia av min Bambi som Emma faktiskt började ridkarriären på för några år sedan.

Bonusbild på mini-Bambi:



1 kommentar: