onsdag 3 juli 2013

Reptilår?

Finns det något som heter så?

Jag menar man säger ju ibland att det är exempelvis blåbärs- eller hjortronår.

Min frågeställning kommer sig av att jag under senaste promenaden med Festsson såg min femte (!) orm för året.

Helt ärligt börjar jag känna en slags djupare förståelse för de som lider av ormfobi, de är sannerligen otäcka när man råkar på dem lite så där överraskande nära. Den här ormen var ett praktexemplar, till och med hästen stannade och tvekade på steget en god stund efter att sagda orm slingrat sig in i ett stenröse, huu...

De små små ödlorna som jag ibland ser i gräset eller på hinkar och dylikt tycker jag dock är helt bedårande. Precis som små perfekta miniatyrdrakar är de, så otroligt detaljrika.

Ska bespara er bilder på både äckliga ormar och söta ödlor då jag som sagt förstår att blotta åsynen av dem, även på en dataskärm, kan åsamka känslor av skräck och panik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar