onsdag 24 juli 2013

Dagens outfit

Ja nu var den avbildade dagen förvisso flera veckor bakåt i tiden men den aktuella klädseln får ändå sägas tillhöra min allra mest klassiska ridutstyrsel och tåls att dissekeras (eller?! haha).

Okej, vi kör!

Träns - utställningsträns från hööks, inhandlat på rea för ca 150 spänn.

Sadel - märkeslös kalle-anka-sadel som jag lånar av grannen enkom för att RucjRucj älskar den.

Vojlock - fårskinnspad med memoryfoam ilägg, från Genuine Sherpa, 900 kr.

Stigbyglar - i plast från hööks, typ 200 kr för ett par, korgarna är köpta på någon lokal ridsportaffär även de för ca 200 kr.

Skor - converse (obs fått i present för några år sedan, skulle aldrig i livet kosta på mig själv det).

Byxor - står TEAMSPORTIA på dem, har ärvt dem av någon.

Tröja - från Jack and Jones, snott av Adam.

Hjälm - UVEX nånting-nånting, fått av mamma, kostade drygt 2 000 kr faktiskt.

Nu var ju det här högst oseriöst men om man ska tala allvar så insåg jag precis att jag inte äger några ridstövlar *sad face*. Får försöka investera i det senast nästa år, tror inte man får tävla dressyr på regional nivå med skor + skaft men jag kan ha fel.

Jag ska inte ut och tävla i brådrasket men jag börjar bli väldigt sugen och det tåls att planeras i tid.

För övrigt har jag min första kavaj som jag fick när jag var 13-14 fortfarande. Den var väl från början något att "växa i", milt sagt, så det är väl de senaste tio åren som den suttit någorlunda bra egentligen.

Hur jag än letar hittar jag inte mina sporrar, de har varit på rymmen i snart tre år och hoppet om att återfinna dem bör väl vara ute snart. De var jättekorta "ponny"-sporrar och de är sådana jag vill ha, mina fötter hänger ändå under magen på alla hästar när jag rider dressyr så vitsen med sporrar går liksom bort... Såvida man inte sätter dem runt vaden istället, hm, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar